2 Nisan 2009 Perşembe


BUGÜN BİR HAYLİ FİLOZOF OLDUM


şayet bugün felsefeden sınav vardı.hocamız bize yazılıdan önce 1 soru söylemişti.soru şuydu:varlık var mıdır, yokmudur ispatla dedi?bende 2 gün bu sorunun cevabını düşündüm.vardır diyorum ispat yok.yoktur diorum yine ispat yok.o kadar derinliğe girdik ki arkadasla.başladık konuşmaya.ben dedimki şayet varlığın olup olmadığı görecelidir.kişiden kişiye değişir.mesela insan zihni nasıl kabul etmişse öyle tanımlar.eğer varlık vardır diye kafaya sokmuşsak vardır deriz.mesela Allah evrende yer kaplamaz ama biz onun varlığını kabul etmişiz.yani onun varlığına inanan da var inanmayanda.insan zihni nasıl kabul etmişse ona göre cevap verir.ben bunları söyledim.arkadaşım ise:ya varlık yoksa herşey hayalde varsa?sadece ben gerçeksem siz ise hayalseniz dedi.bunları düşündük okulda tam 3 dersimizi buna ayırdık.aradık aradık bulamadık ispat.kimimiz düşünüyorum o halde varım dedi kimimiz ise hiç birşey yoktur olsa bile ben bilemem bilsemde başkalarına anlatamam dedi.ama hoca böyle çalıntı söz istemiyodu.kendi düşüncelerimizde birşeyler istiodu.


neyse yazılı vakti geldi.daha kağıdı elime aldım ilk soru varlık var mıdır yok mudur ispatla?önce boş bıraktım soruyu diğerlerini yaptım.kolaydı onlar.sonra ortalama 20 dk mı ilk soruya ayırdım.baktım etrafa millet vardır çünkü düşünüyoruz da yer kaplıyoruzda falan felan klasik cevaplar vermiş.oğlum veya kızım yer kapladığını ispatla düşündüğünü ispatla?o zaman kalırsın işte.düşündüm düşündüm.ve sorunun cevabı aklıma geleceğine hocanın bu soruyu yazılıdan önce neden verdiği aklıma geldi.çünkü bu soru kitaptan araştırılacak birşey değil.yorum istiyordu.ama ben bunu düşünürken dakikalar


gel gelelim verdiğim cevaba.tenefüste hocanın yanına gidip hocam böyle yazmıştım dediğimde hocanın ağzı açık kaldı.bu cevabı verince bi an kendimi hani şu hocası profesör olupta laf sokan öğrenciler varya onlardan hissettim kendimi.ama hoca bana gıcıklık yapıpta puan kırmaz inşallah.bugünüm bu cevabı bulmakla geçti.bana şans dileyin iyi alıyım.işte cevap ' varlık yoktur.olmayan varlığı nasıl ispatlıyım.'

4 yorum:

  1. Şansın bol olsun kuzum,ay tam benlik böyle sorular sabaha kadar düşüneyim ama yine sonuç çıkmasın çıldarayım.İYİ alırsın inş :D

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. varlık yoktur olsa bunu bilemeyiz bilsek de bildiremeyiz deseydin çok yaşa Gorgias! ahaha ben bu herifi seviyorum be.

    YanıtlaSil
  4. sincell hıca öyle çalıntı sözler istemediği için yazdım.yoksa aklıma bir sürü cevap gelmişiti.

    YanıtlaSil